Általános Szerződési Feltételek
- Főoldal
- Adatvédelmi központ
- Általános Szerződési Feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK – BURKOLATOK FORGALMAZÁSA
Forgalmazó:
INVEST BAU-TECH Építőipari Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhelye: 1135 Budapest, Jász u. 76., adószám: 13638117-2-41, cégjegyzékszám: 01-09-209629, nyilvántartó hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága, képviseli: Korsoveczky Tamás Ferenc ügyvezető)
Elérhetőség:
1135 Budapest, Zsinór utca 17. Nyitvatartás: hétfőtől péntekig 10:00-18:00, szombaton 9:00-14:00-ig, email: info@cover-tech.hu.
- Megrendelés
Az áru megrendelése személyesen és/vagy írásban történik.
Személyes megrendelés: a 1135 Budapest, Zsinór u. 17. szám alatti bemutatótermünkben megrendelőlap hiánytalan kitöltésével és annak cégünk általi elfogadásával (megrendelőlap cégünk általi aláírásával) történik.
Írásbeli megrendelés: a bemutatoterem@cover-tech.hu elektronikus levélcímre megküldött, hiánytalanul kitöltött megrendelőlap megküldésével történik. Az írásbeli megrendelést minden esetben írásban, a megrendelő elektronikus levélcímére történő visszaigazolás megküldésével fogadjuk el. Kötelezettséget csak az általunk írásban (elektronikusan) visszaigazolt árukra vállalunk. Az elektronikus megrendelés távoli felek közötti szerződéskötésnek minősül. Amennyiben a visszaigazolással kapcsolatban 1 munkanapon belül nem érkezik kifogás a megrendelőtől írásban (elektronikusan), később a megrendelés részleteivel kapcsolatban reklamációt nem tudunk elfogadni.
A szállítás időpontjáról a megrendeléskor tájékoztató jelleggel adunk információt. A gyártói visszaigazolást követően pontosítjuk a szállítási időpontot.
Fizetési feltételek
Megrendelés leadásakor előleg fizetési kötelezettsége keletkezik megrendelőnek az alábbiak szerint: 250.000 Ft-ot meg nem haladó értékű megrendelés esetén az előleg a teljes vételár. 250.000 Ft-ot meghaladó értékű megrendelés esetén az előleg a vételár 50%-a. A megrendelés csak az előleg megfizetésével válik véglegessé. Az előlegszámla kiegyenlítésére személyes megrendelés esetén lehetőség van a 1135 Budapest Zsinór u. 17. alatti bemutatóterünkben készpénzben, valamint átutalással. Az előlegszámla kiegyenlítésére írásbeli megrendelés esetén átutalással van lehetőség a visszaigazolásban foglaltak szerint.
A vételár fennmaradó részéről az áru beérkezésekor számlát állítunk ki legfeljebb 8 napos fizetési határidővel, amely számla kiegyenlítését követően van lehetőség az áru átvételére. A számla kiegyenlítésére lehetőség van a fenti bemutatóterünkben készpénzben és bankkártyával történő fizetéssel, valamint átutalással.
Az áru átadásának feltétele a teljes vételár kiegyenlítése.
- Árukiadás
Az áru beérkezéséről a megrendelőt tájékoztatjuk, az áru elszállítását megszervezzük, amennyiben szükséges, a tárolását a beérkezéstől számított 1 hétig díjmentesen vállaljuk. Ezután az áru tárolásáért tárolási díjat számolunk fel.
A megrendelt áru átvételére az erről szóló értesítést követően bemutatótermünkben van lehetőség, nyitvatartási időben. A megrendelt árut előzetes egyeztetés után raktárunkba szállítjuk átvételre.
Az árut átvevő szállító/személy vállalja, hogy az áru minőségét ellenőrzi, ezzel kapcsolatban utólagos reklamációnak nem adunk helyt.
Az áru beszerelhetőségéről a megrendelő köteles gondoskodni.
Az extra nagyméretű burkolólapok (2600×1200 mm, 3600×1200 mm, 3000×1000 mm nagyság) esetén 5 db-nál kevesebb lap rendelésekor a gyártó ún. kaloda díjat számol fel, melynek mértéke 42 550 Ft/kaloda. Ezt az összeget a vásárlók az egyes lapok elszállításakor letétbe helyezik a telephelyünkön. Amennyiben a vásárlók a lapok elszállítása után a kalodákat telephelyünkre visszajuttatják, az Invest Bau-Tech Kft a letéti díj teljes összegét visszaadja.
- Elállási jog
A távollévők között kötött szerződés (írásbeli megrendelés) esetén a fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Fogyasztónak minősül: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
A fogyasztó elállási vagy felmondási jogát a terméknek, több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a Korm.rendelet 2. sz mellékletében található nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja. Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Cégünk a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően elektronikus úton visszaigazolja.
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, Cégünk legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén Cégünk a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján Cégünk a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt Cégünket felelősség nem terheli.
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, Cégünk nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.
Cégünk mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve Cégünk által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségét. A terméket Cégünk fenti címére (bemutatóterem) kell visszaküldeni.
A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak
- Reklamáció
Reklamációt csak írásban fogadunk el, minden alkalommal kérjük mellékelni az általunk kiállított számlát, és amennyiben minőségi kifogásról van szó, akkor fotódokumentációt is. Kérjük, minden alkalommal határozzák meg a reklamáció pontos okát és a vevő által elvárt megoldási javaslatot is.
FONTOS! A modern burkolólapok jellemzője, hogy a természetben megtalálható fa, vagy valamilyen kőzethez a megtévesztésig hasonló esztétikai megjelenésűek. Ennek a megjelenésnek jellemzője a nagyon markánsan látható, színátmenetes grafika. Erre vonatkozóan az Európai Szabvány a burkolólapokat V1 (enyhe) – V4 (véletlenszerű) kategóriába sorolja, a színátmenet (foltosság változás) vonatkozásában. Erre történő hivatkozással reklamációt nem tudunk elfogadni.
A reklamáció érvényesítését megelőzően felhívjuk a figyelmet, hogy az alábbiak vonatkozásában reklamációt elfogadni nem tudunk:
Gyártási sajátosságok
A kerámia lapok gyártásánál, a nagy zsugorodás miatt, elkerülhetetlen a lapok közötti méreteltérés. A méretek toleranciája, tűrése csak azonos calibernél felel meg az Európai Szabványok követelményének. A lapok méreteltérése általában a gyártási méret (W) ± 0,6 %-a. Ez az eltérés, pl. 30×30 cm-es lap esetében + / – 1,8 mm.
Felhasználhatóság
Burkolólapjaink padlólapok, illetve fali burkolatok, homlokzati burkolatok.
Fagyálló burkolatok azok, amelyek vízfelvétele lap tömegének 0,5 %-ánál kisebb.
Padlófűtés esetén padlólapot csak flexibilis ragasztóval szabad burkolni, hogy a burkolat alja bírja a hőingadozást valamint megfelelő dilatációt kell hagyni.
Színek
A burkolólapok tónusa gyártásonként változik. Az alapanyagok bármilyen kismértékű változása is színárnyalateltérést okozhat, így javasoljuk, hogy egy gyártásból rendeljék meg a szükséges mennyiséget, mert egyébként a tónusbeli különbségekre, eltérésekre garanciát nem vállalunk.
Méret
A lapoknak névleges mérete adott, azonban valós méretében (gyártási méret), mind lefelé mind felfelé megengedett egy-két milliméternyi eltérés az I. osztályú lapok között is. A viszonylag azonos mérettartás egy gyártási cikluson belül jellemző. Egy gyártási ciklusban a névleges méretektől való eltérések nagysága 0,5 – 1,5 %-ig megengedett.
Kopásállóság
A padlóburkoló lapok kopásállósági tulajdonsága: A padlóburkolatok felületi kopása a járó felületek igénybevételétől függ. A felületek kopását nagymértékben segítik a keménytalpú lábbelik, az ezekkel behordott homokszemcsék és szennyeződések, fémsarkok. A felületi kopások csökkentése érdekében két teendő van: 1. A felületi igénybevételhez kell a lapok típusát megválasztani, ami lehet II, III, IV ill. V kopási osztályú (PEI), ami azt jelenti, hogy a magasabb igénybevételhez magasabb kopási osztályú lapot kell választani. 2. A burkolatok felületét óvni kell a szennyeződésektől (pl. külső lábtörlők használata, szükségszerű felületi takarítás).
PEI II: gyenge kopásállóság, ide tartoznak a falicsempék
PEI III: közepes kopásállóság, kopásnak kevésbé kitett helyiségekbe ajánlott (nappali, fürdőszoba)
PEI IV: erős kopásállóság, korlátozás nélkül használható, konyhába és előszobába is
PEI V: kiemelkedő kopásállóság, közületi, illetve nagyobb forgalmú létesítményekbe javasolt
Beépítés
A burkolatépítés követelményei: a burkolatépítés egy önálló szakma, amit szaktudással rendelkező, vizsgázott szakemberek végeznek. A burkolatok építését bízza szakemberre. A beépítéssel kapcsolatban felmerülő kérdéseket a burkolási munka megkezdése előtt szakembereinkkel lehetősége van a megrendelőnek megbeszélni.
Nagyméretű burkolólapok ragasztásához csak flexibilis ragasztót ajánlunk.
Ez magában foglalja a szükséges, esetlegesen speciális ragasztó anyagokat, az előkészítendő felület milyenségét, illetve a felhelyezés egyéb követelményeinek ismertetését is szükség szerint. A beépítéskor a nem megfelelő szakértelemmel elvégzett munkából eredő károkért felelősséget nem vállalunk.
A vágási veszteség miatt átlagosan 10-15%-kal több burkolólapot érdemes vásárolni.
A burkolat lerakása előtt meg kell vizsgálni az aljzat minőségét. Jó burkolat készítésénél döntő fontosságú az aljzat szilárdsága, tisztasága, felületi simasága, tapadóképessége.
Habarcsba ágyazással történő burkolás megkezdése előtt a lapokat 1-2 órára be kell áztatni. A burkolat használatbavételét 6 napon belül nem javasoljuk. A lerakott burkolat kopogtatásra kongó hangot nem adhat.
Ragasztással történő burkolatkészítésnél szigorúan tartsa be a ragasztóanyagra vonatkozó használati előírást. A kész burkolatot 24 órán keresztül a nedvességtől, 5-7 napig a fagytól és a túl gyors kiszáradás elkerülése érdekében a tűző napsugárzástól óvni kell. A burkolatkészítés ideális hőmérséklete 18-22 C.
Padlóburkolatoknál a lapok között 4-5 mm széles fuga ajánlott. Nagyobb felületek burkolásakor 15-20 m2-enként 9-10 mm dilatációs hézagot kell hagyni egészen az aljzatbetonig.
Fugázás csak az ágyazó cementhabarcs, vagy a ragasztóágyazat száradása után történhet, mivel a nedves aljzattól a fuga felszíne elszíneződhet.
Külső térben a fagyálló burkolólapok önmagukban a kivitelezett burkolat fagyállóságát nem biztosítják. Fagyálló burkolatot és rétegrendjét szakembernek kell tervezni, kivitelezni, különös gondot fordítva az aljzat minőségére, a pára és csapadékvíz elleni szigetelésre, tágulási hézagokra, a lejtésre, az ágyazó és hézagoló anyagok minőségére (műgyanta erősítésű, cementbázisú, vagy műgyanta ágyazó- és hézagolóhabarcs, legalább C12 minőségű aljzatbeton, üregmentes lerakás, min. 8 mm lapok közti hézagszélesség, 14m2-ként tágulási hézag, melyet az aljzaton is át kell vezetni).
Reklamáció
A kerámia burkolólapok sorozatgyártásból származó termékek, ezért esetleges minőségi hibák előfordulhatnak. Ilyen esetben a számla és a dobozokon lévő adatok bemutatásával, személyesen vagy írásban, jelezze minőségi kifogását az eladó kereskedésnél. A reklamáció bejelentéséhez kérjük, használja a bejelentőlapot.
Az általunk forgalmazott termékekre vonatkozó hatályos reklamációs jogszabály a következő:
A kerámia burkolólapok minőségi hibájára vonatkozó kifogások elbírálását, alapvetően a hatályban lévő MSZ EN 14411 szabvány alapján biztosítjuk.
Olyan esetekben, ahol további forgalmazói hiba, vagy vevői tévedés, illetve kivitelezési hiba állapítható meg, a reklamációt nem fogadjuk el.
Kivitelezési hibának tekintjük a burkolatba épített hibás lapokat, a színhibákat, és a jól látható görbeséget és méreteltéréseket, amelyekre reklamációt nem tudunk elfogadni.
A burkolatba nem szabad beépíteni a következő hibafajtákat: • Törött, vagy repedt lapokat • Csorba, vagy sérült felületű lapokat • Nem a színárnyalathoz tartozó – erősen eltérő színű – lapokat • A toleranciának nem megfelelő lapokat.
Lerakás után eltérő tónusú és kaliberű lapok összekeveréséből eredő reklamációkat nem áll módunkban elfogadni, ezért azt a burkolás megkezdése előtt ellenőrizze.
Reklamációt a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szerint fogadunk.
Kellékszavatosság
A Vevő Cégünk hibás teljesítése esetén Cégünkkel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
A Vevő – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy Cégünk számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát Cégünk költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra Cégünk adott okot.
Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni. Fogyasztó a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölheti a hibát, amely így haladéktalan közlésnek minősül. A szerződés teljesítésétől számított egy éves elévülési határidőn túl a Vevő, két éves elévülési határidőn túl a fogyasztó a kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
A Vevő és a fogyasztó Cégünkkel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a fogyasztó kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, hogy a fogyasztó igazolja, hogy a terméket Cégünktől vásárolta. Ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság (kizárólag fogyasztók esetében)
A termék hibája esetén a fogyasztó – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a fogyasztónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan a fogyasztó nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek megoszlanak Cégünk és a fogyasztó között, ha a termék meghibásodásában közrehatott a fogyasztó karbantartási kötelezettségének elmulasztása (fogyasztó a közrehatása arányában köteles viselni a költségeket).
Panaszügyintézés (fogyasztói kifogás esetén)
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
- Telefon:+36 20 802 7372
- E-mail: bemutatoterem@covertech.hu
- Személyesen: fenti bemutatóteremben
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a Cégünkkel a panaszát, amely a Cégünknek, illetve a Cégünk érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt Cégünk azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, Cégünk a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját Cégünk indokolni köteles.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
Cégünk a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén Cégünk köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben Cégünk és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Bírósági eljárás
Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető testületi eljárás
Amennyiben a fogyasztó panaszát elutasítjuk, úgy a fogyasztó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
- a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
- a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
- a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
- a testület döntésére irányuló indítványt,
- a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről. Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Budapest, 2022. március 1.