Adatvédelmi irányelvek
- Főoldal
- Adatvédelmi központ
- Adatvédelmi irányelvek
ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
Az INVEST BAU-TECH Kft. feldolgozza az Ügyfél által szolgáltatott személyes adatokat az Általános Szerződési Feltételek szerinti megrendelések teljesítéséhez és kiegészítéséhez, az elektronikus megrendelések feldolgozásához, és a szükséges kommunikációhoz a törvény által előírt időtartam alatt.
Általános rendelkezések
Adatkezelő: INVEST BAU-TECH Építőipari Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhelye: 1135 Budapest, Jász u. 76., adószám: 13638117-2-41, cégjegyzékszám: 01-09-209629, nyilvántartó hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága, képviseli: Korsoveczki Tamás Ferenc ügyvezető) – a továbbiakban: Adatkezelő.
Elérhetőség:
1135 Budapest, Zsinór utca 17., www.cover-tech.hu, info@cover-tech.hu
Az adatkezelés célja
- A weboldalon regisztrált felhasználók azonosítása, egymástól való megkülönböztetése; továbbá a jövőbeli megrendeléseinek teljesítése, nyomon követése, számlázás.
- A személyesen, elektronikus levélben vagy weboldalon leadott megrendelések teljesítése, nyomon követése, számlázás.
- Jótállási, szavatossági igények kezelése (jogosult és termék beazonosítása, igény elbírálása és teljesítése)
Az adatkezelés jogalapja
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (GDPR) 6. cikkének rendelkezései szerint az Ön személyes adatainak általunk történő kezelése kizárólag akkor és annyiban jogszerű, amennyiben arra valamely a rendeletben rögzített jogalappal rendelkezünk. Az alábbiakban tájékoztatjuk arról, hogy a fenti célú adatkezeléseink milyen felhatalmazáson (jogalapon) nyugszanak.
Ön a weboldalon történő regisztrációjával adja meg kifejezett hozzájárulását ahhoz, hogy a regisztráció során megadott adatait a fenti célok érdekében kezeljük (jogalap: érintett hozzájárulása).
Az Ön által a megrendelése teljesítéséhez szükséges Ön által megadott adatok kezelésének jogalapja az Ön és az Adatkezelő között a jövőben létrejövő szerződések általunk történő teljesítéséhez, számla kiállításához szükséges (jogalap: szerződés teljesítése, illetve jogi kötelezettség teljesítése).
Az Ön által a megrendelése során Ön által megadott adatok kezelésének jogalapja az Ön és az Adatkezelő között létrejött szerződésből eredő jótállási kötelezettségek teljesítéséhez (jogalap: szerződés teljesítése).
A hozzájárulás visszavonása
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy jogosultak vagyunk az Ön személyes adatait azt követően is kezelni, hogy Ön az adatkezelési hozzájárulását visszavonja, abban az esetben, ha a további adatkezelés
- a ránk vonatkozó valamely jogi kötelezettség teljesítése céljából,
- az Ön vagy egy másik természetes személy létfontosságú érdekeinek védelme miatt
- a saját vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából szükséges, vagy
- olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél, vagy az a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges.
Felhívjuk továbbá a figyelmét, hogy az adatkezeléshez történő hozzájárulásának visszavonása a visszavonást megelőzően végzett adatkezelés jogszerűségét nem érinti.
Kezelt személyes adatok köre, személyes adatok megismerhetősége
Felhasználók regisztrációjához kapcsolódó adatkezelés esetén a kezelt személyes adatok köre: név, e-mail cím, szállítási cím (irányítószám, település, utca, házszám), illetve, ha a szállítási és a számlázási cím eltér, úgy a számlázási cím (irányítószám, település, utca, házszám) is.
Megrendelésekhez kapcsolódó adatkezelés esetén a kezelt személyes adatok köre: név, e-mail cím, szállítási cím (irányítószám, település, utca, házszám), illetve, ha a szállítási és a számlázási cím eltér, úgy a számlázási cím (irányítószám, település, utca, házszám) is.
Garanciális igények kezeléséhez kapcsolódó adatkezelés esetén a kezelt személyes adatok köre: név, e-mail cím, szállítási cím (irányítószám, település, utca, házszám), illetve, ha a szállítási és a számlázási cím eltér, úgy a számlázási cím (irányítószám, település, utca, házszám) is; valamint a konkrét leadott megrendeléssel érintett termékek.
Az Ön által megadott személyes adatokat bizalmasan kezeljük, azt jelen tájékoztatóban nem szereplő harmadik személy részére nem adjuk ki, illetve számára nem továbbítjuk.
A személyes adatait elsősorban az adatkezelési cél megvalósításában eljáró munkatársaink jogosultak megismerni, akik az adatokat szintén bizalmasan kötelesek kezelni.
Adatkezelés időtartama
Felhasználók regisztrációjához kapcsolódó adatkezelés esetén: A regisztráció során megadott személyes adatait addig kezeljük, amíg Ön törli felhasználói fiókját, vagy egyéb úton kéri személyes adatainak a törlését, vagy visszavonja az adatkezeléshez adott hozzájárulását. Amennyiben a regisztrációt követően terméket is rendelt tőlünk, akkor a regisztrációkor megadott adatokat a megrendelés teljesítése, majd a garanciális kötelezettségek teljesítése érdekében tovább kezeljük.
Megrendelésekhez kapcsolódó adatkezelés esetén: Az utolsó leadott megrendelésétől számított 24 hónapon töröljük adatait, kivéve azon adatokat, melyek az Ön felé kiállított számlán szerepelnek. Ez utóbbi adatokat a hatályos számviteli jogszabályokban rögzített határidőig megőrizzük, majd az ezt követő három hónapos időtartam alatt töröljük. Kivételt képez ez alól, ha a garanciális igény hosszabb, mint a számlamegőrzési kötelezettség időtartama, mely esetben a számla adatokat a garanciális idő lejártát követő három hónapon belül töröljük.
Garanciális igények kezeléséhez kapcsolódó adatkezelés esetén: A garanciális ügyintézéshez szükséges adatait a garanciális idő lejártát követő harmadik hónap végéig töröljük.
Adatfeldolgozók
Adatfeldolgozók azon személyek, cégek, amelyek a megadott adatok kapcsán egyes műveleteket jogosultak végezni, az alábbiak szerint:
- Invest Bau-Tech Kft.
- Adó-Averzió 2002 Kft., mint könyvelőiroda, amelynek adatfeldolgozási tevékenysége számlák rögzítése, tárolása a jogszabályban (számviteli törvény és egyéb jogszabályok) rögzített kötelezettségek teljesítése érdekében.
Ügyfél jogai az adatkezeléssel kapcsolatban
- Tájékoztatás kérése, hozzáférés:
Az Általános rendelkezéseknél megadott elérhetőségeinken bármikor tájékoztatást kérhet arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és amennyiben igen, az alábbi információk megadását kérheti:
- az adatkezelés céljai,
- az érintett személyes adatok kategóriái,
- címzettek, akikkel a személyes adatait közölték vagy közölni fogják,
- a személyes adatai tárolásának tervezett időtartama,
- személyes adatok helyesbítésére, törlésére vagy kezelésének korlátozására, és a ilyen személyes adatok kezelésével szembeni tiltakozásra vonatkozó jogairól szóló tájékoztatás
- panasz benyújtásának joga,
- annak tényéről, hogy személyes adatai alapján automatizált döntéshozatal (ideértve a profilalkotást is) az alkalmazott logikára, adatkezelés milyen jelentőséggel bír, és az Önre nézve milyen várható következményekkel jár (társaságunk sem profilalkotást sem automatizált döntéshozatalt nem alkalmaz).
A tájékoztatást indokolatlan késedelem nélkül, legfeljebb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül kötelesek vagyunk megadni. Válaszunkat elsősorban olyan formában küldjük, ahogy a tájékoztatás iránti kérés érkezett, ezért szóban előterjesztett kérelem esetén kérjük, hogy külön jelezze, ha válaszunkat írásban kéri.
- Személyes adatai helyesbítésének kérése
Amennyiben az általunk kezelt személyes adat a valóságnak nem felel meg, és a valóságnak megfelelő személyes adatot a rendelkezésünkre bocsátja, úgy adatait helyesbítjük.
- Személyes adatainak törlése
A kezelt személyes adatot töröljük, ha
- kezelése jogellenes;
- Ön az adatkezeléshez adott hozzájárulását visszavonja és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
- Ön tiltakozik az adatkezelés ellen
- az adatkezelésre már nincs szükség abból a célból, amiért gyűjtöttük;
- a személyes adatot jogszabályi kötelezettség teljesítése érdekében törölni kell.
- Személyes adatainak zárolása
Törlés helyett korlátozzuk személyes adatai kezelését az alábbi esetekben:
- ha Ön vitatja az általunk kezelt személyes adatok pontosságát, (ebben az esetben a korlátozás arra az időszakra vonatkozik, ameddig az adatok helyességét ellenőrizzük);
- ha az adatkezelés jogellenes, és Ön a személyes adatok törlése helyett azok felhasználásának korlátozását kéri;
- ha cégünknek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de Ön az adatokat jogi igényei előterjesztése, érvényesítése vagy védelme érdekében igényli.
- ha Ön tiltakozik az adatkezelés ellen (ebben az esetben a korlátozás arra az időszakra vonatkozik, ameddig megállapításra nem kerül, hogy az Ön, vagy a társaságunk jogos érdekei élveznek-e elsőbbséget az adott esetben).
- Az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatjuk Önt.
- Tiltakozás
Ön tiltakozhat a személyes adatai kezelése ellen, ha úgy ítéli meg, hogy adatait közvetlen üzletszerzés céljára használjuk fel vagy ilyen célból továbbítjuk másnak. Tiltakozhat továbbá a személyes adatai kezelésével szemben, ha az adatkezelés jogalapja kizárólag a jogaink érvényesítése (pl. az Önnel szemben fennálló követelésünk behajtása). Ebben az esetben a személyes adatait nem kezelhetjük tovább, kivéve, ha bizonyítjuk, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az Ön érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
Tiltakozását kérjük, hogy írásban elérhetőségeink valamelyikére küldje meg akként, hogy leveléből az Ön személy azonosságát kétséget kizárólag megállapíthassuk. Levelében kérjük, hogy fejtse ki, mi a tiltakozásának az oka. Tiltakozását a lehető legrövidebb időn belül, legfeljebb azonban annak kézbesítésétől számított 15 napon belül megvizsgáljuk, és eredményéről írásban tájékoztatjuk. Kérjük, hogy levelében azt a postai címet vagy e-mail címet is adja meg, ahova a válaszunkat küldhetjük. Ennek hiányában az Ön által korábban megadott elérhetőségek valamelyikére kézbesítjük a választ.
Amennyiben a válaszunkban közölt döntéssel nem ért egyet, vagy határidőben nem kap választ, akkor a döntés közlésétől, illetve a határidő utolsó napjától számított 30 napon belül jogosult bírósághoz fordulni.
- Panasz
Amennyiben az általunk végzett adatkezelés magára nézve sérelmesnek tartja, a Nemzeti Adatvédelmi és Információs Hatóságnál (NAIH) panaszt terjeszthet elő a NAIH alább rögzített elérhetőségein.
- Adathordozhatósághoz való jog
Ön jogosult arra, hogy személyes adatait kérésére, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa. Kérése alapján az Önre vonatkozó, Ön által rendelkezésre bocsátott adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megküldjük Önnek.
Igényérvényesítés módja
- Adatkezelő megkeresése
Amennyiben Ön úgy ítéli meg, hogy személyes adatai kezelése során nem jártunk el jogszerűen, kérjük, hogy észrevételét, illetve igényét először velünk, mint adatkezelővel az Általános rendelkezéseknél megadott elérhetőségeink valamelyikén közölje annak érdekében, hogy az észrevételét minél gyorsabban és hatékonyabban feldolgozhassuk, kezelhessük.
- Az adatvédelmi hatósághoz fordulás
Jogellenes adatkezelés esetén Ön jogosult a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH) panaszt benyújtani.
A NAIH elérhetőségei:
Honlap: http://www.naih.hu/
E-mail / Levelezési cím
ugyfelszolgalat@naih.hu
1363 Budapest, Pf.: 9.
Hivatali kapu
Rövid név: NAIH
KR ID: 429616918
Telefon
+36 (30) 683-5969
+36 (30) 549-6838
+36 (1) 391 1400
Fax
+36 (1) 391-1410
Cím
1055 Budapest,
Falk Miksa utca 9-11
- Bírósághoz fordulás
Tájékoztatjuk, hogy igényét bíróság előtt is jogosult érvényesíteni. A perre a törvényszék rendelkezik hatáskörrel. A pert a társaságunk székhelye vagy az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindíthatja.
Egyéb tájékoztatás
Amennyiben az Ügyfél csak látogatóként, érdeklődőként nézi meg a weboldalt, abban az esetben semmilyen személyes adat nem kerül begyűjtésre, csupán anonim információk arról, hogy a látogatók mely oldalakat nézik meg, milyen funkciókat használnak, vagy próbálnak meg használni. Ezen adatok statisztikai célokat szolgálnak, más célra ezen adatokat nem használjuk fel. Ezek az adatok egy külön adatbázisba kerülnek, és azok törléséig tároljuk őket.
Budapest, 2022. április 1.
- Árukiadás
Az áruk beérkezéséről a megrendelőt tájékoztatjuk, az áru elszállítását megszervezzük, amennyiben szükséges, a tárolását a beérkezéstől számított 1 hétig díjmentesen vállaljuk. Ezután az áruk tárolásáért tárolási díjat számolunk fel.
A megrendelt áruk átvételére az erről szóló értesítést követően bemutatótermünkben van lehetőség, nyitvatartási időben. A megrendelt árukat előzetes egyeztetés után a vevő által megadott helyszínre vagy raktárunkba szállítjuk átvételre, a mellékelt szállítási árlistán rögzített/egyedileg egyeztetett külön díjazás ellenében.
Az árut átvevő szállító/személy vállalja, hogy az áru minőségét ellenőrzi, ezzel kapcsolatban utólagos reklamációnak nem adunk helyt.
Az áru beszerelhetőségéről a megrendelő köteles gondoskodni.
- Elállási jog
A távollévők között kötött szerződés (írásbeli megrendelés) esetén a fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Fogyasztónak minősül: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
A fogyasztó elállási vagy felmondási jogát a terméknek, több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a Korm.rendelet 2. sz mellékletében található nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja. Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Cégünk a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően elektronikus úton visszaigazolja.
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, Cégünk legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén Cégünk a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján Cégünk a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt Cégünket felelősség nem terheli.
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, Cégünk nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.
Cégünk mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve Cégünk által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségét. A terméket Cégünk fenti címére (bemutatóterem) kell visszaküldeni.
A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak
- Reklamáció
Reklamációt csak írásban fogadunk, minden alkalommal kérjük mellékelni az általunk kiállított számlát, és amennyiben minőségi kifogásról van szó, akkor fotódokumentációt is. Kérjük, minden alkalommal határozzák meg a reklamáció pontos okát és a vevő által elvárt megoldási javaslatot is.
FONTOS! A modern burkolólapok jellemzője, hogy a természetben megtalálható fa, vagy valamilyen kőzethez, a megtévesztésig hasonló esztétikai megjelenésűek. Ennek a megjelenésnek jellemzője a nagyon markánsan látható, színátmenetes grafika. Erre vonatkozóan az Európai Szabvány a burkolólapokat V1 (enyhe) – V4 (véletlenszerű) kategóriába sorolja, a színátmenet (foltosság változás) vonatkozásában. Erre történő hivatkozással reklamációt nem tudunk elfogadni.
A reklamáció érvényesítését megelőzően felhívjuk a figyelmet, hogy az alábbiak vonatkozásában reklamációt elfogadni nem tudunk:
Gyártási sajátosságok
A kerámia lapok gyártásánál, a nagy zsugorodás miatt, elkerülhetetlen a lapok közötti méreteltérés. A méretek toleranciája, tűrése csak azonos calibernél felel meg az Európai Szabványok követelményének. A lapok méreteltérése általában a gyártási méret (W) ± 0,6 %-a. Ez az eltérés, pl. 30×30 cm-es lap esetében + / – 1,8 mm.
Felhasználhatóság
Burkolólapjaink padlólapok, illetve fali burkolatok, homlokzati burkolatok.
Fagyálló burkolatok azok, amelyek vízfelvétele lap tömegének 0,5 %-ánál kisebb.
Padlófűtés esetén padlólapot csak flexibilis ragasztóval szabad burkolni, hogy a burkolat alja bírja a hőingadozást valamint megfelelő dilatációt kell hagyni.
Színek
A burkolólapok tónusa gyártásonként változik. Az alapanyagok bármilyen kismértékű változása is színárnyalateltérést okozhat, így javasoljuk, hogy egy gyártásból rendeljék meg a szükséges mennyiséget, mert egyébként a tónusbeli különbségekre, eltérésekre garanciát nem vállalunk.
Méret
A lapoknak névleges mérete adott, azonban valós méretében (gyártási méret), mind lefelé mind felfelé megengedett egy-két milliméternyi eltérés az I. osztályú lapok között is. A viszonylag azonos mérettartás egy gyártási cikluson belül jellemző. Egy gyártási ciklusban a névleges méretektől való eltérések nagysága 0,5 – 1,5 %-ig megengedett.
Kopásállóság
A padlóburkoló lapok kopásállósági tulajdonsága: A padlóburkolatok felületi kopása a járó felületek igénybevételétől függ. A felületek kopását nagymértékben segítik a keménytalpú lábbelik, az ezekkel behordott homokszemcsék és szennyeződések, fémsarkok. A felületi kopások csökkentése érdekében két teendő van: 1. A felületi igénybevételhez kell a lapok típusát megválasztani, ami lehet II, III, IV ill. V kopási osztályú (PEI), ami azt jelenti, hogy a magasabb igénybevételhez magasabb kopási osztályú lapot kell választani. 2. A burkolatok felületét óvni kell a szennyeződésektől (pl. külső lábtörlők használata, szükségszerű felületi takarítás).
PEI II: gyenge kopásállóság, ide tartoznak a falicsempék
PEI III: közepes kopásállóság, kopásnak kevésbé kitett helyiségekbe ajánlott (nappali, fürdőszoba)
PEI IV: erős kopásállóság, korlátozás nélkül használható, konyhába és előszobába is
PEI V: kiemelkedő kopásállóság, közületi, illetve nagyobb forgalmú létesítményekbe javasolt
Beépítés
A burkolatépítés követelményei: a burkolatépítés egy önálló szakma, amit szaktudással rendelkező, vizsgázott szakemberek végeznek. A burkolatok építését bízza szakemberre. A beépítéssel kapcsolatban felmerülő kérdéseket a burkolási munka megkezdése előtt szakembereinkkel lehetősége van a megrendelőnek megbeszélni.
Nagyméretű burkolólapok ragasztásához csak flexibilis ragasztót ajánlunk.
Ez magában foglalja a szükséges, esetlegesen speciális ragasztó anyagokat, az előkészítendő felület milyenségét, illetve a felhelyezés egyéb követelményeinek ismertetését is szükség szerint. A beépítéskor a nem megfelelő szakértelemmel elvégzett munkából eredő károkért felelősséget nem vállalunk.
A vágási veszteség miatt átlagosan 10-15%-kal több burkolólapot érdemes vásárolni.
A burkolat lerakása előtt meg kell vizsgálni az aljzat minőségét. Jó burkolat készítésénél döntő fontosságú az aljzat szilárdsága, tisztasága, felületi simasága, tapadóképessége.
Habarcsba ágyazással történő burkolás megkezdése előtt a lapokat 1-2 órára be kell áztatni. A burkolat használatbavételét 6 napon belül nem javasoljuk. A lerakott burkolat kopogtatásra kongó hangot nem adhat.
Ragasztással történő burkolatkészítésnél szigorúan tartsa be a ragasztóanyagra vonatkozó használati előírást. A kész burkolatot 24 órán keresztül a nedvességtől, 5-7 napig a fagytól és a túl gyors kiszáradás elkerülése érdekében a tűző napsugárzástól óvni kell. A burkolatkészítés ideális hőmérséklete 18-22 C.
Padlóburkolatoknál a lapok között 4-5 mm széles fuga ajánlott. Nagyobb felületek burkolásakor 15-20 m2-enként 9-10 mm dilatációs hézagot kell hagyni egészen az aljzatbetonig.
Fugázás csak az ágyazó cementhabarcs, vagy a ragasztóágyazat száradása után történhet, mivel a nedves aljzattól a fuga felszíne elszíneződhet.
Külső térben a fagyálló burkolólapok önmagukban a kivitelezett burkolat fagyállóságát nem biztosítják. Fagyálló burkolatot és rétegrendjét szakembernek kell tervezni, kivitelezni, különös gondot fordítva az aljzat minőségére, a pára és csapadékvíz elleni szigetelésre, tágulási hézagokra, a lejtésre, az ágyazó és hézagoló anyagok minőségére (műgyanta erősítésű, cementbázisú, vagy műgyanta ágyazó- és hézagolóhabarcs, legalább C12 minőségű aljzatbeton, üregmentes lerakás, min. 8 mm lapok közti hézagszélesség, 14m2-ként tágulási hézag, melyet az aljzaton is át kell vezetni).
Reklamáció: A kerámia burkolólapok sorozatgyártásból származó termékek, ezért esetleges minőségi hibák előfordulhatnak. Ilyen esetben a számla és a dobozokon lévő adatok bemutatásával, személyesen vagy írásban, jelezze minőségi kifogását az eladó kereskedésnél. A reklamáció bejelentéséhez kérjük, használja a bejelentőlapot.
Az általunk forgalmazott termékekre vonatkozó hatályos reklamációs jogszabály a következő:
A kerámia burkolólapok minőségi hibájára vonatkozó kifogások elbírálását, alapvetően a hatályban lévő MSZ EN 14411 szabvány alapján biztosítjuk.
Olyan esetekben, ahol további forgalmazói hiba, vagy vevői tévedés, illetve kivitelezési hiba állapítható meg, a reklamációt nem fogadjuk el.
Kivitelezési hibának tekintjük a burkolatba épített hibás lapokat, a színhibákat, és a jól látható görbeséget és méreteltéréseket, amelyekre reklamációt nem tudunk elfogadni.
A burkolatba nem szabad beépíteni a következő hibafajtákat: • Törött, vagy repedt lapokat • Csorba, vagy sérült felületű lapokat • Nem a színárnyalathoz tartozó – erősen eltérő színű – lapokat • A toleranciának nem megfelelő lapokat.
Lerakás után eltérő tónusú és kaliberű lapok összekeveréséből eredő reklamációkat nem áll módunkban elfogadni, ezért azt a burkolás megkezdése előtt ellenőrizze.
Reklamációt a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szerint fogadunk.
Kellékszavatosság
A Vevő Cégünk hibás teljesítése esetén Cégünkkel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
A Vevő – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy Cégünk számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát Cégünk költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra Cégünk adott okot.
Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni. Fogyasztó a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölheti a hibát, amely így haladéktalan közlésnek minősül. A szerződés teljesítésétől számított egy éves elévülési határidőn túl a Vevő, két éves elévülési határidőn túl a fogyasztó a kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
A Vevő és a fogyasztó Cégünkkel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a fogyasztó kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, hogy a fogyasztó igazolja, hogy a terméket Cégünktől vásárolta. Ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság (kizárólag fogyasztók esetében)
A termék hibája esetén a fogyasztó – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a fogyasztónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan a fogyasztó nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek megoszlanak Cégünk és a fogyasztó között, ha a termék meghibásodásában közrehatott a fogyasztó karbantartási kötelezettségének elmulasztása (fogyasztó a közrehatása arányában köteles viselni a költségeket).
Panaszügyintézés (fogyasztói kifogás esetén)
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
- Telefon:+36 20 802 7372
- E-mail: covertech.hungary@gmail.com
- Személyesen: fenti bemutatóteremben
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a Cégünkkel a panaszát, amely a Cégünknek, illetve a Cégünk érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt Cégünk azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, Cégünk a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját Cégünk indokolni köteles.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
Cégünk a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén Cégünk köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben Cégünk és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Bírósági eljárás
Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető testületi eljárás
Amennyiben a fogyasztó panaszát elutasítjuk, úgy a fogyasztó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
- a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
- a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
- a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
- a testület döntésére irányuló indítványt,
- a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről. Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Budapest, 2022. március 1.